Reportaža: General Woo i Funksteri dokazali da se rime mogu bacati i uz prisustvo instrumenata

General Woo & Funksteri live- 4.11.2016 @ Tvornia kulture

Početak vikenda protekao je u reperskom tonu, u prostorima Tvornice kulture održan je koncert General Wooa i Funkstera. Ovakav tip nastupa još nismo imali prilike vidjeti, odnosno Woo je po prvi put bacao rime uz live support benda na pozornici. Osim benda, na pozornici se našao i MC Pendrek, član 40 industrya koji je dijelio pozornicu sa glavnim akterom, backao ga i bio svojevrsan narator ove cijele priče. Također, DJ pult bez obzira na prisustvo benda nije ostao prazan, a za njim se nalazio DJ Noki Nole.

(Za nastavak texta kliknite na naslov članka, ako ste na Home stranici, hvala!)

Vrata su se otvorila u 21 sat, a Tvornica je, kako je vrijeme odmicalo, postajala sve punija. Od samog početka mogao se steći dojam da u prostoriji ne vlada uštogljena koncertna atmosfera, već da se uz međusobno druženje, razgovor i pivo očekuje početak nastupa.

Valja napomenuti da koncept nastupa nije odgovarao školskom kalupu u kojem predgrupe imaju svoje vrijeme za nastup prije glavnog aktera. Gosti su svoje mjesto na pozornici dobivali tijekom cijelog koncerta čime se dobilo na dinamici samog događaja. Među gostima bilo je dosta rap glava: Gamacid, Oni, Tibor, Geralt iz Rivije, Dr. Bolest i Kandžija. Ovaj koncert bio je svojevrsna kronološki ispričana priča, odnosno koncert je započeo s novijim materijalima dok su prema samom kraju na repertoar dolazile stvari kojima se ispisivala hrvatska hip hop povijest.

Koncert je započeo izlaskom Pendreka na pozornicu koji je u svom ležernom stilu probio led sa prvim rječima upučenim publici i najavio Woo-a uz prvu stvar koju su izveli, a to je bila ˝Zašto sada šutite˝. Odma na prvu se moglo reći da su Funksteri na određen način kliknuli sa Wooom i Pendrekom te se moglo zaključiti da će koncert biti svojevrsna harmonična bengalica uz zvukove Funkstera.

Zanimljivo je odabran auditivni put do prvih gostiju na pozornici, sve je počelo sa stvari ˝Za osobne potrebe˝ zatim se nastavilo kroz stvar ˝Rolaj˝ koja je otvorila vrata za dvojac koji je ˝ Rođen da rola˝, a to je naravno Gamacid koji kao i svaki put nijedan vrat ne ostavlja ravnodušnim. AC3PO i Želko su započeli niz rotiranja gostiju na samoj pozornici.

Nakon Gamacida na pozornicu je kročio Dr.Bolest koji je zajedno sa Pendrekom izveo stvar s isto imenog albuma ˝Set za brijanje˝ koji je bio svojevrsa uvertira za Pendrekovu izvedbu još ne objavljene stvari ˝Hit˝ za čiju je muzičku pozadinu zaslužan nitko drugi nego Koolade. Pjesma simboličnog naziva ˝Hit˝ ne odoljeva kalupima istih, već samim nazivom insinuira na neke prijašnje nesuđene i od drugih individua posuđene hitove koji su možda trebali biti hitovi no zbog spleta okolnosti to nisu ispali.

20161104_233655

Nakon Pendreka došlo je vrijeme za jedan klasik ˝Samo kod nas˝ nakon čije je izvedbe na pozornicu kročio Kandžija koji se sa svojm izvedbom skupa s Pendrekom uklopio u stvar ˝MC to the fullest˝ nakon čega su se dečki opustili u freestyle koji je proizašao iz spontane situacije, a produkti spontanog ponašanja su uvijek najbolji.

Tibor je kročio na pozornicu za vrijeme stvari ˝Repam dok ne krepam˝ i upotpunio kraj stvari te uši publike također počastio s neobjavljenjim versovima, nakon čijeg je izvođenja došao red na mali virtuozni završetak stvari od strane saksofonista.

Jantar je kročio na pozornici upotpuniti izvedbu stvari ˝ Znam˝ nakon čega mu se pridužio i Skriptor. ONI u tvornici nisi bili u kompletnom izdanju, manjkao je Kali koji je zbog zdravstvenih problema bio onemogućen prisustvovati ovom događaju. ONI minus Kali nisu potpuni no Jantar i Skriptor dali su sto posto sebe u izvođenje svoga repertora. Dvije stvari koje su se našle na njihovom repertoaru su: ˝ Sto posto ja˝ i ˝ Manjača˝, a ONI su uspjeli natjerati publiku da slome svoje vratove unatoč tome što im je nedostajao jedan član grupe.

Nakon ovog veoma bogatog niza gostiju na red je došao jedan neočekivani, poseban i svima dragi gost Target. U trenutku kad se jedanaestica spojila na pozornici prostorijom Tvornice prošao je val euforije i uzbuđenja. Nikome nije trebalo napominjati da 1 i 1 nisu 2 već 11, nikoga nije trebalo podsjećati na tekstove klasika koje je ovaj dvojac stvorio. Bilo je kratko ali veoma posebno vidjeti Targeta i Woo-a kako dijele pozornicu i osjetiti tu vezu između njih i publike tijekom izvođenja ˝Hrvatskih velikana˝ i ˝Kaj ima lima?˝. Nakon ovoga sa sigurnošću možemo reći da je Tram 11 institucija koja ne podlježe nikakvim rokovima trajanja.

Posljednji gost koji je kročio na binu bio je Geralt iz rivije, koji je izveo dvije stvari i uz tvrdi zvuk bengalice BereZmaya sa stvari ˝Labavo ˝zatvorio niz gostovanja na ovom koncertu.

Veliko priznanje treba dati Funksterima koji su imali samo jednu pauzu tijekom cijelog nastupa, a bez zastajkivanja su pratili frekventni tempo izvedbi. Harmoničnost koja se dogodila u petak u Tvornici je jednostavno pomalo neopisiva, instrumenti su upotpunjavali bacanje rima i donjeli novu dimenziju benganja uz instrumente. Nakon koncerta bio je organiziran i after na kojem su vrtili DJ Phat Phillie i DJ Noki Nole koji su produžili benganje u mali pogon Tvornice do sitnih jutarnjih sati sa svojim pažljivim odabirom traka.

Video by Mislav Petek